پست بزرگ برق رشت آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور 

استاندار گیلان در بازدید از پست بزرگ برق شهید حق بین رشت گفت: این پروژه در دومین سفر رئیس جمهور به این استان افتتاح خواهد شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) در جریان بازدید از پست برق ۲۳۰ کیلوولت سردار شهید حق بین رشت گفت: برای رفع ناترازی برق در این استان تلاش شده تا از همه ظرفیت نیروگاه‌ها استفاده و وارد مدار شوند.

او افزود: پست ۲۳۰ کیلوولت برق شهید حق بین رشت یکی از پروژه‌های بزرگ صنعت برق گیلان و بزرگترین پست GIS در این استان است که برای بهره برداری از آن، ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و در دومین سفر رئیس جمهور به گیلان افتتاح خواهد شد.

استاندار با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌های موجود با استفاده از دانش روز بهترین استفاده شود، تصریح کرد: این پروژه نیز همین گونه است، زیرا با توجه به محدودیت‌های زمین که در گیلان وجود دارد، با استفاده از دانش روز از حداقل فضا استفاده شده تا حداکثر بهره برده شود.

پروژه پست برق ۲۳۰ کیلوولت شهید حق بین رشت، بزرگترین پست GIS گیلان

محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز در جریان این بازدید گفت: پروژه پست برق ۲۳۰ کیلوولت شهید حق بین رشت دومین پست GIS و بزرگترین پست نوع خود در استان است که ۴۰۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد و به پست‌های ۲۳۰ کیلوولت شهید سیادتی رشت، پست رشت شمالی در خمام و پست ۲۳۰ کیلوولت پونل در رضوانشهر و به واسطه آن به پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه پره سر متصل است و نقش حیاتی در انتقال انرژی نیروگاه پره‌سر به شبکه سراسری دارد.

پست بزرگ برق رشت آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور 

او افزود: حدود ۳ سال است که این پست برق با هدف خدمات رسانی بهتر به مردم در حال ساخت است و بزرگترین پست صنعت برق گیلان از نظر ظرفیت سازی است که همه تجهیزات آن در فضای بسته قرار دارد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: این پروژه از ۱۰ اردیبهشت امسال برقدار شده و همچنین به دلیل استفاده از فناوری GIS زمین مورد نیاز برای ساخت این پست به حداقل کاهش یافته تا صرفه‌جویی مناسبی در استفاده از زمین برای این پست انجام شود.

پست بزرگ برق رشت آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور 

دشت بزرگ همچنین گفت: شبکه برق گیلان از سال گذشته خود را آماده کرد تا بهترین شرایط را برای مشترکین فراهم کند و امیدواریم که مشترکین برق در این استان نیز با رعایت اصول صرفه جویی، ما را در خدمت رسانی بهتر یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.